Cowboy’s, parkbarbeque’s en een bierbrouwerij. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Iris Laat - WaarBenJij.nu Cowboy’s, parkbarbeque’s en een bierbrouwerij. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Iris Laat - WaarBenJij.nu

Cowboy’s, parkbarbeque’s en een bierbrouwerij.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 Mei 2009 | Australië, Brisbane

In een notendop mijn avonturen van de afgelopen tijd. Het eerste weekend van mei was er een overschot aan country music festivals in de omgeving van Brisbane. Een aantal in de bewoonde wereld en één, zoals het hoort, in de “country”. Samen met een Braziliaanse vertegenwoordiging (Camila en Cynthia) en een Franse (Claire) ging ik op pad. Gewapend met een routebeschrijving, een auto met automaat (Claire was als enige in het bezit van een internationaal rijbewijs, had nog nooit links gereden en wist ook niet zeker of ze dat wel zo’n goed idee vond) en een foute country-cd om alvast in de sfeer te komen begonnen we op zaterdagmiddag aan een trip van zo’n 200 kilometer.

4 Vrouwen en auto, wat een feest. We hadden een uur nodig om de stad uit te komen (en dat is niet omdat Brisbane zo groot is), maar nadien zou het goed moeten gaan, het was immers een lange, maar rechte weg. Helaas lag er op die lange rechte weg een groot stadje, zodat we ook daar wat tijd verloren hebben (en dat was niet omdat er zoveel te zien was). Een kleine vijf uur later bereikten we vol verwachting onze bestemming: Broxburn’s Country Music Bash. Het was inmiddels al half 10, maar we waren nog ruim op tijd om alvast wat te integreren met de plaatselijke muzikanten. Dachten we: er was geen teken van leven te bekennen, alle cowboy’s lagen te slapen! Ze waren zich aan het voorbereiden op de belangrijkste dag van het festival, werd ons verteld, maar we waren de volgende dag om 7 uur al welkom voor het ontbijt.
Hoopvol gingen we op zondag naar het festivalterrein (misschien niet om 7 uur). We waren de enige niet-lokale bewoners en dat was voor de lokale bewoners ook duidelijk. Wij waren namelijk onze visserstoeltjes, cowboyhoeden, ruiten blousen en grijze haren vergeten.

Het weekend daarna was ik nog niet helemaal bijgekomen van dit ruige festival en ben ik in Brisbane gebleven voor een andere culturele activiteit: het nachtleven. Dit begon op vrijdag met een echte Australische BBQ, gewoon in het park. Je gaat eerst naar de supermarkt, koopt wat vlees, brood en groenten (n.a.v. een quote van mijn geliefde broer: ben je al weer dik geworden?!). Vervolgens loop je naar het park, zoek je een lege BBQ, je drukt op een knop en binnen 10 minuten heb je een warme BBQplaat. Wij kunnen nog wat leren van die Aussies. Het uitgaan zelf is net zo relaxt, veel livebands en een goede sfeer.

Tijd voor een meteorologische update: het is nog steeds 25 graden en de lucht blijft maar blauw. Vooral in het weekend is dat erg aangenaam, doordeweeks ben ik minimaal 35 uur met de cursus bezig. Deze week zijn we met de klas naar de brouwerij van XXXX geweest, een Australisch bier dat vooral hier in Queensland erg populair is. De kwaliteit is niet perse om over naar huis te schrijven, dat doe ik dus ook niet. Verder was het erg leerzaam: omdat de Queenslanders het woord “beer” destijds niet konden spellen, hebben ze 4 X’en neergezet en daar heeft het zijn naam aan te danken.

Dit was het weer, morgen ga ik een dagje naar Surfers Paradise om de hitte te ontvluchten en om een heerlijke luie zondag te hebben op het strand. Wie wil er mee?

• 16 Mei 2009 - 10:34

Jasper:

Iris!

Ik had nog niet gereageerd dus nu reageer ik gewoon als eerste ;). Maar mooie verhalen :D. Volgens mij heb jij het daar een stuk beter dan wij hier: grijze lucht en regen... Nog veel plezier!

x

• 16 Mei 2009 - 10:37

Ellen:

Blonde chick!
    Het klinkt weer helemaal top :D!!
    Ik ga me binnenkort 's aan een update op onze hyves wagen!
    Veel plezier en dikke kus uit Tilburg-city ;)

• 16 Mei 2009 - 10:42

Iris:

Oh gemeen! :@ kies je dan wel een lekkere surfer voor me uit? Als opsturen erg lastig is is een foto ook goed hoor...

XXXX Bieris XS

Ps. Had je EINdelijk je Dies-Blouse aangekunt!! Waarom heb je die in godsnaam niet bij je???

• 16 Mei 2009 - 15:45

Nienke:

Uhmmmm, er gaat hier wat mis! Sinds wanneer is four X geen kwaliteit bier meer??? Of is uw smaak zo veel duurder geworden in vier jaar?

Mooi verhaaltje weer chickie:D Heb je al een cowboy hoed?

Kuss

• 17 Mei 2009 - 07:38

Jetske:

Kijk, zo'n verhaal brengt weer een mooie glimlach op mijn minder mooie ochtend humeur! :)

Hoop dat je zondag relaxed was!

Kus, Jetske

• 17 Mei 2009 - 09:35

Sanne:

Had ik al gezegd dat het hier kutweer is en het de afgelopen dagen alleen maar heeft geregend?

• 17 Mei 2009 - 16:22

Reinier :

Ha Iris,

Je hebt het goed naar je zin daar zie ik!!! Ben jaloers.... Have fun daar en ben benieuwd naar je volgende verslag!

X Reinier

• 18 Mei 2009 - 13:39

Rutger:

Hahaha, check al die dudes daar in die visserstoeltjes! Die weten wat feesten is! Nou ja, alles beter dan met regen aan de studie in Nederland zou ik zeggen :-) Goed te lezen dat je je nog prima vermaakt!

Tot over een week of zes!

• 18 Mei 2009 - 16:50

Mathijs:

Klinkt goed!

• 18 Mei 2009 - 20:04

Elientje:

leuk stukje om te lezen weer chick! blij dat je je nog steeds goed weet te vermaken! stuur je snel weer update per mail want er is altijd weer nieuws.. kus!

• 19 Mei 2009 - 13:10

Lauri:

Hoi Iris,

Leuk om alle stukjes te lezen, volgens mij vermaak je je daar prima. Veel plezier nog daar,

Liefs Lauri

• 21 Mei 2009 - 15:11

Tante Annelies:

hoi iris, leuk om weer een berichtje van je te lezen. zo te zien en te horen gaat het je goed. vanmorgen hoorden wij op de weerberichten dat het in brisbane heel erg heeft geregend en dat er verschillende huizen zijn beschadigd, we hopen dat je er maar goed van af bent gekomen. mama vertelde dat puma een vogel te pakken had gehad en dat deze wel een paar veren heeft moeten laten. puma mocht als straf een tijd lang niet naar binnen hij moest op de achterplaats blijven. hij wou natuurlijk even laten zien wat hij kan.
    wij zijn vandaag lekker gaan wandelen.
    hoe gaat het met je cursus in engels. er zal wel een
    diplomaatje aan vast zitten.
    verders gaat hier alles zijn gangetje. om ons huis
    vliegen s`avonds al een paar weken van die dikke maikaefers. ik vind dat
    van die akelige beestjes, maar ze blijven dan weer voor 4 jaar weg.
    we wensen je nog een hele fijne tijd in australien en als alles goed gaat zullen we je in de herfst in nederland wel weer zien.
    de hartelijke groetjes uit oostenrijk en tot schrijfs, ik zal nog wel eens op je site binnenlopen.

• 22 Mei 2009 - 11:21

Sabine:

Gaaf allemaal zeg!
    Inmiddels is het hier ook wel aardig weer, maarjah wat heb je eraan op kantoor? Nu lekker paar dagen vrij rondom Hemelvaart.
    Geniet ervan; van het weer, van het leven, van je steeds beter wordende Engels (en van verjaardagsuitnodigingen in NL?!) :-)
    xxSabine

• 25 Mei 2009 - 08:05

Rik:

Haha, zoals Iris Xs al zei, een gemiste kans van je DIES blouse! Maar ach, volgens mij vermaak je jezelf ook zonder wel tussen die cowboys ;)!

Groetjes

• 25 Mei 2009 - 20:28

Marlies:

Heeeee levensgenieter!

We kregen de groeten van je via je moeder, leuk om je verhalen te lezen! Nog heel veel plezier daar en ik hoop dat je voor je eigen veiligheid een blikje leverpastei hebt meegenomen...

Xx Marlies

• 12 Juni 2009 - 07:56

Anneloesje! :

Hej Irisjee!

Shame on me dat ik al zo lang geen berichtje heb achtergelaten!

Maar ik kreeg geen melding meer dat jij een nieuw bericht geplaatst had.. dus was er bij ingeschoten!

Nog volop aan t genieten daar? Ik ga over een kleine 2 weken heerlijk op vakantie naar Turkije waar het nu 35 graden is!! Ook niet verkeerd he hahaha!

Heerlijk, heb er zin in.. heb ook echt even vakantie nodig! Alleen maar werken.. blegh!

Met Luukje ook alles goed..:) Nog steeds heftig verliefd haha! Oma had m natuurlijk al weer voor Koen aangezien door zn korte haren haha! En mis je Jeroen al een beetje?

Die is er ook bijna toch?

Nougoed, tot horens!

Kus!