Australie! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Iris Laat - WaarBenJij.nu Australie! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Iris Laat - WaarBenJij.nu

Australie!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Iris

28 April 2009 | Australië, Brisbane

Van het overbevolkte, drukke Hongkong waar de zon bijna niet door de wolken kon komen naar het relaxte, relatief rustige Brisbane waar de lucht sinds mijn aankomst strakblauw is, de zon schijnt en de temperatuur moeiteloos stijgt naar een minimale waarde van 25 graden: een aangename verandering. De reis verliep prima: geen raampjes die gerepareerd moesten worden en hoewel het een nachtvlucht was (van 11 uur 's avonds tot 9 uur 's ochtends) kregen we gewoon een volledig diner om half 2 's nachts en een ontbijt om 7 uur 's ochtends. Heerlijk.

In Brisbane aangekomen wilde de douanebeambte niet op mijn blauwe ogen en lieve glimlach geloven dat ik absoluut geen etenswaren had meegenomen en werd mijn zeer zorgvuldig ingepakte backpack (hoe groot die ook is, hij blijft altijd nét te klein) volledig binnenste buiten gekeerd. Nadat ik werkelijk alles voor bij had zien komen, zei hij zonder grappen; “Ok, nu mag je hem zelf weer inpakken”. Pff.. wat een service! Een klein half uurtje later stond ik dan eindelijk echt op Australische bodem in de felle zon te wachten op Ton, die me, heel relaxt, zou komen ophalen. De hangmat bleek nog te pronken op de veranda, ik kreeg een eigen kamer en prima gezelschap: het goede leven stond op het punt om te beginnen. De eerste paar dagen heb ik, op een verkenning van de stad na, dan ook niks anders gedaan als boeken gelezen, uitgestrekt in de hangmat uiteraard, en lange wandelingen gemaakt met de hond (het was nog steeds mooi weer, de lucht was blauwer dan blauw en de zon warm).

Maandag werd dit mediteraanse ritme ruw verstoord: mijn wekker ging om 6:15 af. Gelukkig werd dit enigzinds gecompenseerd door de zon, die al scheen in afwezigheid van ook maar een enkele vorm van iets wat een wolk genoemd kan worden. Om 8:15 mocht ik me melden en om 8:20 zat ik een Cambridge examen van het First Certificate in English te maken, zo gaat dat hier. Het resultaat van dit examen werd gebruikt om te kijken of je wel in de goede klas zat. Met andere woorden: als ik er niks van zou bakken werd ik een level teruggezet, zou ik nu al slagen voor dit examen dan zou het beter zijn om een cursus te volgen voor het CAE (Certificate Advanced English). Tot eenieders verbazing (of naja, in ieder geval die van mezelf), haalde ik het examen en mocht ik de CAE cursus starten.

Om 10:20 precies startte de docent de eerste les met de briljante woorden: "Hi, my name is John, I'm from Canada, I'm 56 years old, my children are 6 and 2 and my wife is 23". Waarna hij met een glimlach van oor tot oor, zonder terug te komen op deze (on)waarheden, minimaal 12 keer verkondigd heeft dat we aan een zeer intensieve cursus waren begonnen die veel van ons zou gaan vergen. Naast de 5 lesuren per dag (onderbroken door een lunchpauze van een heel uur, zodat we ook overdag in de zon kunnen zitten, die altijd schijnt) krijgen we 2 uur huiswerk mee. Niet helemaal wat ik verwacht had, maar ik ben hier tenslotte om Engels te leren en niet omdat ik zo graag terug wilde naar Australië ;-).

Om mijn klas te vullen heeft de school een blik Zwitsers opengetrokken (maar liefst 5) en om dit wat af te wisselen hebben ze er 1 Braziliaan en 1 Chileen bijgezet. Aangezien vrije tijd spaarzaam is, moet die nuttig besteed worden en zijn de Zwitsers en ik naar hippy badplaats Byron Bay afgereisd. Het beloofde afgelopen weekend namelijk meer dan 30 graden te worden en dan is het beter om wat verkoeling te zoeken aan zee. Byron Bay is een typisch voorbeeld van het Zwitserse leven: een uitgestrekt strand, palmbomen in overvloed en overal kleine, gezellige barretjes met goede muziek. Gewapend met factor 30+ (ook bij mij komt wijsheid met de jaren) waren het twee prima dagen om bij te komen van alle eerste indrukken.

Heb ik trouwens al verteld dat hier iedere dag de zon schijnt, de lucht hemelsblauw is en de temperatuur oploopt tot 25 graden? Nee? Nou, vanuit meteorologisch oogpunt gezien is het hier top!



  • 28 April 2009 - 10:59

    Bart:

    Hey Iris! Heb je in Byron Bay de Cheeky Monkeys alweer gevonden.. ;)? Klinkt goed joh! Geniet er van!

  • 28 April 2009 - 11:20

    Sanne:

    mevrouw de Laat!!!

    Je maakt me stik jaloers. Ik dacht dat het daar nu zo onderhand winter ging worden. Moet jij niet in de herfstbuien zitten met een grijze lucht en harde windvlagen?
    Nee, het klinkt echt geweldig! Hou me op de hoogte!
    Ik heb by the way van de week een ticket gekocht voor Istanbul! Ik ga van 26 juni tot 3 augustus (5 weken) terug. Joehoe!

    dikke knuffel Sanne

  • 28 April 2009 - 12:06

    Yorick:

    Ha Iris! Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat enig sarcasme/cynisme/ironie je niet vreemd is. Als je al CAE mag doen is je Engels helemaal niet slecht! Weet je zeker dat je het nog moet leren?
    Hopelijk is het er mooi weer, daar had je namelijk nog niks van gezegd. Geniet er van!

    xxx
    Yorick

  • 28 April 2009 - 12:14

    Jetske:

    Hoi Iris,

    Kijk, zo wil ik ook wel Engels leren :).
    Klinkt weer helemaal relaxed daar!
    Laat je nog wel wat mooi weer voor ons over ;)??
    Veel plezier weer de komende tijd! Dat "leren" soms zo leuk kan zijn, pffftt...... :)

    X

  • 28 April 2009 - 12:55

    Ellen:

    Lieve chick, wat kun jij toch prachtig schrijven..echt om van te genieten!
    Klinkt helemaal goed! Geniet er van en wordt niet TE bruin he ;)!
    Liefs

  • 28 April 2009 - 13:10

    Iris:

    Certificate Advanced English joh??! Pff TUUURRlijkkk zou ik ook zeggen als ik aan de andere kant van de wereld zou zitten en niemand me kan controleren!! ;)

    XXXXX

    Ps. had ik je trouwens al over mijn nieuwe vriend John verteld?
    Ps2. Hoe is het weer daar eigenlijk?

  • 28 April 2009 - 19:52

    Annemarie:

    Het Zwiterleven Gevoel, of mis je nog een s-je??

    Succes met de studie daar and don't forget to slip slab slob!!

    Geef Ton en zijn nieuwe viervoeter een knuffel van me.

    Groetjes Annemarie

  • 29 April 2009 - 10:06

    Monique:

    He bah iedere dag zon, een hemelsblauwe lucht en 25 graden! Dat moet toch gaan vervelen ;)

    Best heftig die cursus van jou! Maar ach dat je in Australie zit maakt vast een hoop goed!!!
    Het is in ieder geval weer een verhaal om jaloers van te worden!

    Succes verder daar!
    xje Monique

  • 01 Mei 2009 - 11:31

    Elientje:

    Chick!! Vanuit dat meteorologisch oogpunt lijkt me t daar wel wat... Fijn dat je zoveel lessen hebt en huiswerk, das goed voor je Engels en anders zou t ook maar een te dolle boel worden daar... Leuk verhaal weer om te lezen, kan je niet iedere dag een verhaaltje posten?! Ik zal je snel weer een update mailen vanuit het immer roerige Leiden... Fijn weekend! Dikke kus

  • 01 Mei 2009 - 11:32

    Elientje:

    owja en inmiddels wel kabeltje uit de tas gevist? ik ben namelijk wel benieuwd naar beeldmateriaal!

  • 05 Mei 2009 - 08:46

    Jan En Marie Therese:

    Hoi Iris,
    onze weerman Erwin Krol mis je i.e.g. niet daar.
    Je hebt vast weinig tijd om je weblog bij te houden. Komt natuurlijk van al dat gestudeer en het mooie weer! Alles goed hier. Hadden een leuke familiedag en misten jou.
    Veel plezier verder.
    Hartelijke groet, J + M Th.

  • 09 Mei 2009 - 08:01

    Nel:

    hey iris,
    leest weer erg makkelijk weg, dat verhaaltje van je. Volgnes mij is het daar niet zo vervelend. Nou moet ik zeggen dat het hier ook SUPER is. Veel werken, weinig vrije tijd, redelijk mooi weer... maar ja wat wil je nog meer. Een mens is toch gauw tevreden(haha).
    Veel plezier daar, wij vermaken ons hier ook wel maak je daar maar geen zorgen over!
    kus tante Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Hongkong, Australië & Indonesië

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2009

Final countdown

21 Augustus 2009

VIP, Orang oetans & meer.

07 Augustus 2009

Javaanse avonturen

31 Juli 2009

Voetjes van de vloer

26 Juli 2009

Kriskas door Australie / Aftrap Indonesie
Iris

Actief sinds 27 Maart 2009
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 54371

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2015 - 01 Juni 2015

Abu Dhabi

16 Februari 2013 - 17 Augustus 2013

India

05 Januari 2012 - 19 April 2012

Brazilië

10 April 2009 - 28 Augustus 2009

Hongkong, Australië & Indonesië

Landen bezocht: