I go to Rio, de Janeiro.. - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Iris Laat - WaarBenJij.nu I go to Rio, de Janeiro.. - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Iris Laat - WaarBenJij.nu

I go to Rio, de Janeiro..

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

11 Januari 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Al neuriend "I go to Rio, de Janeiro, la la la" kwam ik op donderdagochtend 5 januari bij de incheck balie van Britisch Airways op Schiphol. Helaas dachten zij daar anders over; mijn vliegtuig ging met weeralarm oranje niet de lucht in.

Toen ik dacht omgeboekt te zijn naar een rechtstreekse vlucht met KLM, bleek ik slechts standby te staan. Gelukkig werd 10 hele minuten voor vertrek duidelijk dat mijn reisavontuur toch door kon gaan. Fijn!

Op het vliegveld in Rio wachtte ik Claire op (die Fransen sturen hun vliegtuig in tijden van storm wel gewoon naar Londen) en kon het feest beginnen. In no time bereikten we Ipanema, dropten we onze backpacks in het hostel en stonden we op straat bier te drinken met Brazilianen. Het goede leven was begonnen.

De dagen daarna zijn in een flow voorbij gegaan. Hoogtepunten zijn Pao do Acucar (the Sugerloaf) met een briljant uitzicht over de wateren en stranden van Rio, de wolkenkrabbers en zijn favella´s, Corcovado (het beeld van Christus de Verlosser) die je overal in de gaten lijkt te ouden.




  • 11 Januari 2012 - 14:06

    Eefje:

    Hi Iris! Super leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Het weer zal daar wel super zijn denk ik!! Geniet ervan!
    X Eefje

  • 11 Januari 2012 - 14:07

    Froukje:

    Hi Iris,

    Wat leuk dat je weer op reis bent en blogt! :-)

    Lijkt het je leuk om in De Pers te komen? Let me know! Stuur ik je verhaal even door. :-)

    Liefs,
    Fje

    PS: Ik werk sinds juli bij WBJN :-)

  • 11 Januari 2012 - 14:07

    Catharien:

    Wow Iris, wat gaaf. It has begun!!

    Je gaat zo van die Brazilanen genieten, I'm telling ya!

    Ben benieuwd naar je verslagen :)

    Groetjes Cath

  • 11 Januari 2012 - 14:19

    Jos:

    Jeeeej, nog voor Jeroen gereageerd ;-)

    Heel veel plezier de komende tijd!

    gr

    jos

  • 11 Januari 2012 - 14:53

    Joost:

    Hoi Iriph,

    Veel plezier!

    Groetjes, Joopht

  • 11 Januari 2012 - 15:00

    Amanda:

    klinkt goed Iris!!
    Geniet ervan, hoop dat we elkaar nog tegen komen in Brasil!

    X Amanda

  • 11 Januari 2012 - 15:25

    SebasJanHenkMatIris:

    Oeh gelukkig maar dat je toch bent vertrokken!! Wij zijn nog niet jaloers maar vinden het wel al HEEL vet. Wij drinken hier bier in de kroeg met panda's, bananen, honden, mario's, cesars, vliegeniers, boksers en ander gespuis. Geniet!!
    XXX Uit de sneeuw van ons

  • 12 Januari 2012 - 13:03

    Mignon:

    Mooi toch, is er toch iemand die je in de ggaten houdt.gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Iris

Actief sinds 27 Maart 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 54384

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2015 - 01 Juni 2015

Abu Dhabi

16 Februari 2013 - 17 Augustus 2013

India

05 Januari 2012 - 19 April 2012

Brazilië

10 April 2009 - 28 Augustus 2009

Hongkong, Australië & Indonesië

Landen bezocht: